Cele mai periculoase drumuri din lume

Ca si conducator auto poti fi pus in fata multor pericole atunci cand esti la volan. Neatentia altora, caderi de pietre sau de pamant, sau sosele pur si simplu subrede prezinta factori de risc atunci cand ne deplasam cu un autovehicul.

In principiu insa in epoca asta multe dintre problemele legate de infrastructura rutiera au fost diminuate cat mai mult cu putinta astfel incat riscurile la care sunt expuse soferii sa fie cat mai mici.

Bineinteles nu este cazul drumurilor despre care vom vorbi in continuare, drumuri care din cauza zonelor izolate in care au fost construite, nu dispun de infrastructura necesara unei sosele moderne.

1. SOSEAUA DIN NORDUL REGIUNII YUNGAS – Bolivia

north yungas

Este cunoscuta si sub numele de “soseaua mortii”, si asa cum ii spune si numele, se afla in nordul zonei Yungas. Are o lungime de circa 65 km si se intinde de la La Paz pana la Corico.
Conform studiilor Inter-American Development Bank aceasta este ceea mai periculoasa strada din lume, cauzand intre 200 si 300 de decese.
Se numara printre putinele drumuri care leaga Nordul boliviei de zona padurilor tropicale. Soseaua are o latime totala de 3 metrii, si nu este delimitata de bariere laterale, fiind astfel posibila caderea in gol a autovehiculului ce o traverseaza. Incepand cu anul 2006 autoritatile au inceput lucrarile de securizare a strazii, construind pe unde s-a putut bariere, si incepand sa o asfalteze.

2. SOSEAUA TUNEL GUOLIANG – China

Guoliang - Fang

Aceasta sosea se afla in muntii Taihang din provincia chineza Hunan. Micul orasel Guoliang se afla in varful muntelui, izolat de lumea moderna.
Inainte singura metoda de a ajunge la Guoliang era deplasarea pe jos prin vaile abrupte ale muntilor. In anii ’70 guvernul chinez a hotarat sa investeasca bani in construirea unui drum pe care sa se poata conduce pana acolo.
Pe 1 mai 1977 (dupa 5 ani de lucrari) soseaua tunel a fost data in folosinta publicului larg. Are aproape 2 kilometrii lungime, 5 metrii latime si  si 6 in inaltime.
Principala atractie a tunelului este faptul ca are ferestre, prin care turistii pot observa peisajul montan.
Drumul devine deosebit de periculos in sezonul ploios.

3. AUTOSTRADA HALSEMA – Filipine

halsemas

Autostrada Halsema este cea mai inalta autostrada din Filipine, din punct de vedere al altitudinii.
Are 240 de kilometrii lungime si leaga provinciile Baguio si Benguet de Luzonul de Nord. Alunecarile de teren si caderile d epietre sunt foarte  frecvente pe aceasta autostrada.
Soferii de autocare se deplaseaza cu viteze mari pe acest drum incalcit si ingurst facand deplasearea foarte periculoasa pentur vehiculele mai mici.
Majoritatea portiunilor autostrazii nu sunt asfaltate, iar conducatorii auto sunt expusi riscului de a cadea 300 de metrii in gol, deoarece nu exista bariere de protectie la marginea drumului.
Este considerata una dintre cele mai periculoase sosele datorita frecventei cu care au loc alunecari de teren pe durata sezonului ploios.

4. SOASEAUA DIN TRECATOAREA TAROKO – Taiwan

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

In limbajul tribului Truku, “taroko” inseamna “magnific si splendid”. Aceasta sosea montana este ingusta si numara foarte multe curbe deosebit de stranse.
Ea leaga districtul Dongshi – din orasul Taichung – de autostrada Suao-Hualien de pe coasta de est a tarii.
In timp ce sunt cutremure sau taifunuri soseaua este inchisa publicului, deoarece navigarea de-a lungul ei este imposibila.

5. DRUMULT CATRE YAKUTSK – Rusia

yakutsk

Acest drum este deosebit de periculos pe perioada iernii, ceea ce in Yakutsk, situat in Siberia- inseamna cam 10 luni pe an.
Conditiile de iarna scad vizibilitatea, ingheata si inzapezesc drumul, astfel incat condusul devine foarte periculos. Este insa singura sosea care duce catre orasul Yakutsk.
Orasul este renumit pentru cele mai scazute temperaturi inregistrate in afara Polului Sud, -43 de grade Celsius.

6. TROLLSTIGEN – Norvegia

Trollstigen_HochPanno

Numele soselei se traduce in “poteca trolilor”. Ea se afla in regiunea Rauma din Norvegia.
Este presarata cu urcusuri abrupte si curbe ascutite iar majoritatea drumului este foarte ingust.
Este atat de riscanta incat guvernul interzice vehiculelor cu lungimi mai mari de 12 metrii sa se aventureze pe ea.
Cu toate acestea este o atractie turistica, si mai mult de 2500 de vizitatori trec zilnic pe Trollstigen pe durata sezonului turistic.
Autostrada, construita pe durata a 8 ani si deschisa in 1936, din ordinul regelui Haakon al VII-lea. pe durata iernii si primaverii este inchisa datorita zapezii abundente.

7. SICHUAN – China/Tibet

sichuan

Aceasta autostrada are o lungime de 2500 de kilometrii (mai lunga decat distanta dintre San Diego si Washington) si leaga provincia chineza Changdu de Tibet.
A fost data in folosinta in anul 1954. Datorita lungimii sale foarte mari si a schimbarii de altitudine calatorii se pot bucura de scchimbari extreme de temperatura si de peisaj.
Insa, in timp ce fundalul este unul superb, multi calatori isi gasesc sfarsitul pe aceasta autostrada, din cauza caderilor de pietre si alunecarilor de teren.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>